Звіти




СВІТ  ПРОФЕСІЙ



( заняття  з профорієнтації)« Світ професій»



Мета: Формування загальної готовності до професійного
 самовизначення,  виявлення професійних інтересів, схильностей учнів;
розширення уявлень про світ професій і їхніх особливостей.

Вступ. У житті  кожного є момент, коли необхідно прийняти для себе одне з найважливіших рішень – вибрати справу до душі, за покликанням, тобто професію.  Професій дуже багато, тому вибрати професію саме для себе буває нелегко. Обізнаність людини допомагає свідомо підійти до цього вибору. Знання про світ професій, про правила вибору професії, про свої здібності, про вимоги, які кожна професія ставить перед людиною – от що потрібно при обмірковуванні майбутнього професійного шляху.

 
Вибір професії – називають другим народженням людини.  Адже від того, наскільки правильно зроблено вибір професії, залежить суспільна цінність людини, її місце серед людей, задоволеність професійною діяльністю, фізичне і психологічне здоров’я і, зрештою, внутрішній психологічний комфорт. З цього приводу відомий український педагог і психолог К. Д. Ушинський писав: «Якщо ви вдало виберете працю і вкладете в неї свою душу, то щастя саме вас знайде».
Вибір професії означає:
·        Ким бути? (Місце в суспільному розподілі праці, міра задоволення матеріальних і духовних потреб).
·        До якої соціальної групи належати? (Соціальний статус).
·        Де працювати? (Вибір професії і місце проживання).
·        З ким працювати? (За статевим чи віковими ознаками, соціальним статусом).
·        Який стиль життя обрати? (Режим роботи, вільний час, захоплення, інтереси).

І тому, на сьогоднішньому занятті ми поговоримо про те, що відіграє дуже важливу роль у житті кожної людини – правильний вибір професії.
Вправа «Знайомство»
 Мета: створити  комфортну атмосферу, хороший настрій; познайомити учасників  з індивідуальними рисами кожного присутнього.
Учасники по черзі називають свої імена та притаманні їм риси за літерами власного імені.
 Вправа « Правила групи»
        Мета: встановлення правил роботи в групі.
Учасникам   необхідно назвати  правила, які, на їхню думку, потрібні для ефективної роботи  під час заняття.
        Бути активним.
        Один говорить – усі слухають.
        Не бійся бути самим собою.
        Нікого не критикуй.
        Працюй «тут і тепер»
        Будь відкритий до нових знань, ідей.
        Працюй  у доброму гуморі.
З групою обговорюють кожне правило – що воно означає, для чого потрібне.
Вправа «Ромашка очікувань».
Мета: визначити очікування  учнів від заняття.
Кожен учасник отримує стікер і записує на ньому свої очікування від заняття. Потім, виголошуючи, приклеює їх на плакаті «Ромашка  очікувань».
Вправа: «Найбільше я мрію у майбутньому…»
 Учасники сидять у колі. Передаючи іграшку по  колу з рук у руки продовжують речення: «Найбільше я мрію у майбутньому…»


Вправа «Асоціації»
( Мета: з’ясувати ставлення учнів до вибору професії, можливі мотиви.)
Інструкція:  Назвіть і запишіть 1-2 поняття, які спадають вам на думку, коли чуєте слово «професія».
Учасники по колу висловлюють одну, дві асоціації, які викликає це слово
( Рекомендація ведучому: асоціації бувають різні, і частіше вони відображають ставлення людини до проблеми (професії), яка її хвилює.)
Інформаційне повідомлення.
Професія  --  рід занять, трудової діяльності, що вимагає певних знань і навичок і є для кого-небудь джерелом існування. (Словник української мови).
У кожній професії є свої різновиди праці — спеціальності. Наприклад, немає вчителів загалом, а є вчитель біології, історії, російської мови й ін. Отже, спеціальність — це комплекс знань, умінь і навичок, необхідних для певного роду діяльності в рамках тої або іншої професії. Професії умовно можна розділити на масові (шофер, медсестра, учитель, лікар, продавець і ін.); і рідкісні (гравер, космонавт, ювелір тощо).
Представники кожної професії можуть мати різну кваліфікацію, тобто різний рівень професійної підготовки, розвитку вмінь і навичок.
 Вправа: «Професії та спеціальності»
Мета: актуалізувати знання учнів про професії та спеціальності.
 Інструкція:Психолог називає професію, а учні -  спеціальності.
Професія
Спеціальність

Лікар

Терапевт, хірург, педіатр, стоматолог, невропатолог, окуліст, гінеколог, нарколог тощо
Будівельник
Каменяр, монтажник, зварювач, маляр, облицювальник, штукатур тощо
Дизайнер
Дизайнер одягу, дизайнер інтерєру, дизайнер ландшафту,  дизайнер взуття, перукар-дизайнер.

Юрист

Адвокат, нотаріус, суддя, прокурор, правозахисник.


Гра «Най-най»  (10 хв)
Психолог. Учням пропонують незвичні характеристики професій. Необхідно назвати ті, які найбільше відповідають даній характеристиці. Наприклад, яка «Найгрошовитіша» професія?

    Найзеленіша…
    Найсолодша…
    Найкольоровіша…
    Найдитячіша…
    Найсмішніша…
    Найкомунікативніша…
    Найсерйозніша…
    Найвідповідальніша…
    Найсвятковіша…
    Найлюдяніша…
    Найскладніша…
    Найжіночніша…
    Найприкольніша…
    Найприбутковіша…
   
 Інформаційне повідомлення.   Сьогодні у світі нараховується понад 40 тисяч професій і спеціальностей. Вважається, що протягом 10 років зникає близько 5 тисяч професій і майже стільки ж виникає нових.
         Як же все-таки зорієнтуватись у цьому багатотисячному розмаїтті професій і спеціальностей? Допомогти в цьому може класифікація професій, побудована за певними ознаками.
         У ній в залежності від головного провідного предмета праці( класифікація Є. Клімова), всі професії поділяють на пять типів: «людина-людина», «людина-техніка», «людина-природа», «людина-знакова система», «людина-художній образ».
Вправа « Світ професій».
Мета: закріпити знання учасників про п’ять типів професій.
Учасники діляться на групи. Кожний з учасників вибирає певний колір. Завдання учасників : заповнити таблицю.

Типи професій
Професії цього типу
Вимоги до професії
Людина-людина


Людина-природа


Людина-знакова система


Людина-художній образ


Людина-техніка


Обговорення.
Представник групи захищає свій проект.  
Вправа- дослідження « Тип професії» ДДО.
Мета: визначити який тип професій  характерний для кожного учасника заняття.
Кожний з учасників заняття визначає до якого типу професій він належить

Вправа «Барометр професій».
Мета: ознайомити учасників  з актуальними професіями на ринку праці Волині.
Учасники заняття знайомляться з переліком  актуальних професій на ринку праці Волині.



Гра «Подарунок»
Мета: обговорити найхарактерніші особливості деяких професій.
Учасники об’єднуються в 5 груп, кожній групі дається перелік професій.
Інструкція. Уявіть собі, що ваш друг(подруга) має певну професію. Він (вона) запросив(ла) вас до себе на День народження. Ваше завдання – придумати( можна намалювати) подарунок. При цьому необхідно виконати три умови. Подарунок має:
-         Містити натяк на професію друга;
-         Бути незвичним і веселим;
-         Бути доступним за ціною.
Професії, запропоновані для гри:
-         Лікар, учитель, офіціант, юрист;
-         Слюсар,токар, машиніст, механік;
-         Садівник, агроном, геолог, лісник;
-         Бухгалтер, коректор, економіст, інженер;

-       Художник, композитор, актор, скульптор.


 Вправа « Хочу-можу-треба»
Мета: підвести до усвідомлення взаємозв’язку бажання одержати професію, здібностей людини й потреб суспільства.

Учасники об’єднуються у 3 групи (по вибраним кольорам).
Інструкція: при виборі професії необхідно керуватися девізом« Хочу-можу-треба». Що для вас означають ці слова?
 I група – «хочу»;
II група – «можу»;
III група – «треба».


Інформаційне повідомлення.    Алгоритм професійного самовизначення.
Мета: ознайомити учасників з алгоритмом  вибору професії.
Світ професій великий і різноманітний. Кожній людині важливо правильно зорієнтуватися у цьому світі, вибрати саме ту професію, що принесе їй радість, і в якій людина буде найбільш успішною. А для цього необхідно знати, як правильно потрібно вибирати професію.

1.Визначити кілька професій, які подобаються, до яких є прагнення, існують принципові можливості успішного їхнього освоєння й працевлаштування.
2.Шукати якнайбільше інформації про ці професії, знайомитися з людьми, які їх представляють.
3.Вислухати думки батьків, учителів, друзів, проаналізувати їх.
4.Скласти список істотних можливостей професії( наприклад, можливість
спілкування з багатьма людьми, поїздки за кордон, висока зарплата ), і проаналізувати його щодо своєї мети, очікувань, мрій.
5.Визначити фізичні й психологічні риси, необхідні для кожної із професій.
6.Звернутися до психолога із проханням визначити ( діагностувати ) інтереси,здібності, темперамент, особливості пам'яті, мислення.
7.Прислухатись до своїх почуттів, інтуїції.
8.«Примірити» кожну із професій. Зрівняти, зважити всі «плюси» і «мінуси».
9.Зробити вибір.
10.Упевнено йти до мети.

Хвилинка  цікавинок. (Професійний астропрогноз).

Вправа  «Побажання».
 Мета: підсумувати отримані знання, з’ясувати враження учасників від занять.
Учасники діляться своїми враженнями від заняття.
Кожен повертається до свого сусіда справа чи зліва і бажає йому щось приємне.

Немає коментарів:

Дописати коментар